• Följ mig
  • black and white

    Sitter som vanligt och tänker alledes för mycket på massor av olika saker den här tiden på dygnet. Tänker på allt möjligt, bland annat lite på hur planerna för sommaren kommer se ut och lite sånt. Då hamnade jag i bildarkivet IGEN och hittade en hel del bilder från i somras, från språkresan och några bilder jag och belinda tagit. Har inte så många gamla bilder på den här datorn de från i somras är de äldsta jag har här så att säga, men åh vad man är så mycket snyggare under sommarperioden. Man ser så mycket fräshare ut, fin färg på kroppen och man bara mår bra och njuter typ. 
     
    Sen började jag tänka på hur vi människor behandlar varandra och oss själva. Det är så himla mycket som är så onödigt, fel och knasigt i vårat beteende helt enkelt. Som våra problem till exempel... Vi alla har problem, olika sådana och liknande sådana. Tänk om man bara kunde byta problem mellan varandra, för de flesta vet ju hur man löser andras problem bättre än sina egna. Eller hur? Sedan har vi det här med att vissa människor inte kan glädjas åt andras lycka eller framgång, hur synd och tråkigt är inte det? Människor som har den förmågan att kunna glädjas åt att det går bra för andra personer är helt... Underbara? Fantastiska? Eller hur ska man sätta ord på det haha? Nu menar jag inte att man ska överreagera eller låtsas vara glad, utan att helt enkelt bara ha den förmågan att vara genuint glad för någon annans skull. Man vinner egentligen så mycket på det. Personer som kan få en att skratta är också helt underbara. Och nu menar jag också att liksom skratta, på riktigt, inte för att man måste, eller för att göra det ansträngt och själv vara objektet man skrattar åt. Det måste fan vara bland det bästa som finns... Nej nu ska jag och vovven gå och sussa, är sjukt trött. Vi hörs babes. Total knas inlägg men what ever. 
     

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0