• Följ mig
  • Lördag 11/5

    Hallå bloggisen! Sitter i köket och dricker kaffe i min sommar-morgonrock som jag ska börja använda flitigt nu när man inte fryser ihjäl utan tjocka kläder. Är sååå himla skönt att bara sitta här och ta det lugnt. Kollar på lite youtube videos och läser lite bloggar. Funderar på att flytta över min blogg till nattstad? Hmm... Nåja, ska hoppa in i duchen och göra mig i ordning inför dagen alledes strax.
    Var iväg till stallet i morse och red Uvarone, en stor häst, mankhöjden är 1.75 cm!  Lite annat än "lilla" Maverick... Vi red på utebanan och hade bommar, tagga upp inför hoppningen nästa vecka. Det var hur varmt som helst, blev super svettig haha. Det var min fösta gång att rida på honom och det var riktigt roligt och gick bra. Han brukar tydligen vara lite tittig men det var inget problem idag och jag kände att jag hade koll på honom när vi skulle galoppera över bommar på en volt, fick ett lungt tempo men med mycket energi och han bjöd verkligen fram! Han brukar nämligen vilja rusa och köra rejäla språng men det var väldigt samlat så jag är nöjd. Ska deffinitivt rida honom igen. 

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0